dimarts, 19 de desembre del 2017

Invertim en el futur

Projecte ALCA de ciències del Col·legi Jardí del curs 2017-18


Un dels punts forts de l’Escola Jardí ha estat sempre la seva aportació perquè els alumnes puguin tenir una preparació extra, que puguin treure’s l’Educació Secundaria Obligatòria no només amb un certificat i els coneixements requerits, sinó també amb nous interessos, una preparació i adaptació a la rigorositat que serà requerida posteriorment en uns estudis superiors i a l’hora de trobar feina, i també, dins del possible, amb una base d’experiència.

Així doncs, aquest article se centrarà en un d’aquests projectes tan interessants i emprenedors: l’ALCA científic. Aquests tallers són pensats per a alumnes que presenten diferents capacitats i intel·ligències amb les quals mostren un potencial que destaca. En aquests espais poden desenvolupar interessos i matèria que no es poden fer en l’aula ordinària. Per tal d’obtenir informació de primera mà i l’opinió de membres d’aquest grup, he entrevistat a una part del grup i m’han exposat què porten entre mans aquest curs.

Un dels fets que em va sorprendre més en veure’ls quan vaig entrar per la porta, va ser la diversitat de personalitats i caràcters que formava el grup, nou persones molt diferents, en un laboratori ben petit i acollidor, que treballaven amb total autonomia. Ràpidament ho vaig corroborar ja que en presentar-me a mi i el motiu de la meva visita, les reaccions van ser molt diferents. A tots els vaig preguntar el mateix, i de respostes en van sortir de variades, però comentaré les que em van cridar més l’atenció. Sintèticament, em van parlar sobre els seus interessos i aspiracions, sobre la metodologia i el funcionament de les classes, i sobre la investigació en la qual estaven treballant.
Les classes funcionaven de tal manera que els alumnes s’organitzaven i es repartien les tasques i, ràpidament, es posaven a recollir dades i...mans a l’obra. L’ambient de les classes, perfectament amb un perfecte clima de treball, no era gens carregat ni es respirava tensió, i comptava amb la interacció constant entre companys, de forma relaxada, i que donava peu a bromes i converses.

Quant als seus interessos i per quin motiu els agrada tant formar part de l’ALCA científic, alguns em van dir que per a ells és una experiència més al laboratori que els permet experimentar i imitar un equip de recerca, que és un aspecte fora del que pot oferir l’escola normalment en aquesta etapa d’aprenentatge, i que, de cara a un futur, els servirà com a base. També em vaig trobar amb alumnes que senzillament eren allà per la seva passió per experimentar i investigar, però sense marcar-se encara cap tipus de meta futura.

Concloc l’article havent-me emportat molt bones sensacions. Considero que aquests projectes ajuden aquests alumnes que necessiten anar una mica més enllà a portar-los a un terreny on aplicar les seves habilitats, mitjançant reptes que els resultin interessants i atractius.

David Ruiz

Un agraïment a l’equip directiu per ajudar-nos a créixer tant en tots els aspectes que poden.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa la teva opinió