dijous, 4 de maig del 2017

Som realment conscients d'allò que pengem a les xarxes socials?

Sabies que le teu cervell processa 60.000 vegades més bé una imatge que no un text?


Doncs sí, ara ja saps que la nostra ment assimila amb més facilitat una imatge que no pas textos. Retenim el 80% del que veiem i només el 20% del que llegim o el 10% del que escoltem. El 90% de la informació que rep el nostre cervell és visual.


Pensa en les dues xarxes socials més utilitzades i conegudes mundialment, Pinterest i Instagram. Les dues estan pensades amb la mateixa finalitat, penjar fotos per aconseguir "likes". Si aquestes imatges arriben a una xifra considerable de "likes", la persona que les ha penjades es fa popular, i, per tant, els seu perfil guanya seguidors.


A dia d'avui, molts usuaris d'aquestes xarxes arriben al milió de "followers" (seguidors), sovint pel simple fet de ser famosos, actors o músics. Però no fa gaire que ha aparegut una sèrie de persones que s'anomenen "influencers", que, com bé diu el nom, són persones que pengen fotos a la web per influenciar ja sigui en moda, maquillatge o en altres aspectes d'interès general.


Però no només són els famosos els desencadenants d'aquests fenomen, sinó que també hi ha perfils de persones que no són conegudes internacionalment, i que comencen a fer-se conèixer només fent difusió d'imatges un pèl inapropiades i provocatives. Aquests fet pot tenir repercussió en el futur de l'individu que ha estat retratat.


Encara que pensem que al cap d'un temps, penedits, podríem eliminar aquella imatge, estaríem del tot equivocats. Potser la foto queda esborrada del nostre perfil, però algun usuari l'ha pogut guardar prèviament per ser compartida en un futur.

Abans de penjar una foto en una xarxa social, hem de tenir en compte tots els inconvenients que pot portar-nos en un futur, perquè mai saps qui està darrera la pantalla; qualsevol pot veure una fotografia penjada a la xarxa i fer-ne ús.

Marta Hernández i Clàudia Espinosa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa la teva opinió