dissabte, 11 de juny del 2016

Retornant a les nostres arrels històriques

Com cada any els alumnes de l'itinerari social de 4t d'ESO fan una sortida a Tarraco per tal de posar en pràctica els continguts apresos a classe de llatí i així poder apreciar en directe les ruïnes romanes de Tarragona.

Així va ser la sortida d'aquest curs 2015-16: a les 7:45 del matí tots els alumnes havíem d'estar a l'estació de Granollers, on ens vam trobar amb l'Eva Avendaño, que és la professora de llatí, i el professor Gerard Mattis, que va venir com a acompanyant; des d'allà vam agafar el tren Granollers-Passeig de Gràcia. Com que a primera hora del matí el tren anava de gom a gom molts de nosaltres vam haver de viatjar drets i comprimits tota l'estona.

A les 10:30 ja estàvem a l'estació de Tarragona, allà vam esmorzar i vàrem esperar al que seria el nostre guia, en Marc. Hi havia pronòstic de pluja, que es va complir durant la primera part de l'excursió; però, sorprenent a tot el grup, una hora després el cel blau es va deixar veure entre els núvols grisos i el sol resplendia en la seva plenitud. Gràcies al canvi inesperat del temps, l'excursió prosseguí tal com estava planejada.
Vam poder apreciar totes les antigues ruïnes de la ciutat de Tarraco gràcies a les explicacions d'en Marc, que va fer la visita amena i entretinguda, ja que va relatar-nos l'origen de la ciutat amb el màxim d'anècdotes curioses. Una vegada acabada la ruta per la zona exterior, vam anar a visitar el Museu d'història de Tarragona i finalment vam acabar la ruta visitant l'amfiteatre romà; allà vam acomiadar al nostre guia i ens vàrem posar a dinar.

Per arrodonir la sortida, vam envair una gelateria i a las 15:25, corrents, vam dirigir-nos cap a l'estació. Per mala sort vam patir un retard inesperat a l'estació; ja al tren, vam  estar jugant i parlant tot el viatge, tot i que estàvem esgotats d'un gran dia ple d'emocions. Finalment vam arribar més tard de l'esperat, però va valer la pena ja que va ser una excursió d'allò més divertida i interessant.