dijous, 9 de juny del 2016

Antonio Hidalgo, un exemple d´esforç i sacrifici

Voleu saber-ne més sobre el futbol regional? En aquest article parlarem d'Antonio Hidalgo, un gran jugador que va començar a desenvolupar-se com a futbolista a les files del F.C.Barcelona, i amb la presència del qual comptem a l'escola com a pare d'alumnes.


L´any 2000, va emprendre el viatge cap a les Illes Canàries, on va endinsar-se a segona divisió amb el Tenerife, club amb el qual guanyà aquesta edició de la Lliga Adelante. Al cap de 5 anys, va decidir marxar a un club amb més renom, com va ser el C.F.Màlaga, on va patir un dolorós descens de categoria. Dos anys més tard, amb Hidalgo com a heroi del partit, el Màlaga va aconseguir l'ascens a la màxima divisió espanyola. En els quatre següents anys, va militar en 3 grans clubs com van ser el Real Zaragoza, el CA Osasuna i l'Albacete Balompié. L'any 2010 va decidir tornar al club amb el qual va debutar a primera divisió, el Tenerife. Passats dos anys, el jugador va fer les maletes i va anar rumb a Catalunya, el seu lloc natal. Va jugar al CE Sabadell, club on va destacar i on va acumular grans estadístiques com són 114 partits i 11 gols. Al 2015 l'Antonio es va acomiadar del seu equip per anar a jugar al UE Cornellà, on penjaria les botes dos mesos més tard. Actualment, l'Antonio ha reprès la seva carrera com a entrenador a l´E.C.Granollers, club el qual milita a la Tercera Divisió Nacional, ocupant la dissetena posició.

A continuació us deixem amb unes preguntes per saber més sobre ell.


Per què vas decidir començar jugant a futbol i no a un altre esport?

Vaig començar al futbol perquè el meu pare jugava a futbol, jo jugava al barri, i sempre em portava al vestidor, i així és com vaig començar jugant.

Què vas sentir quan el Barça va trucar a les teves portes?
Primer de tot, haig de dir que va trucar l'Espanyol, però tal com va trucar, la setmana següent va trucar el Barça, que no era el que és actualment. Va ser una inmensa alegria ja que és el millor club del món i on vaig estar deu anys aprenent molt i jugant amb els millors.

Tenies algun referent futbolístic?
Vaig tenir la sort d'haver jugat amb jugadors tan grans com Xavi Hernàndez, però quan estava al Barça B, vaig tenir l'oportunitat de jugar algun partit amb el primer equip, i en aquell estidor estava Luis Enrique, i jo em fixava molt en ell per la seva manera de jugar i la manera d'entendre el futbol que era similar a la meva.


Quin equip creus que ha estat el més important de la teva carrera?

En diria tres o quatre: el Barça, el Tenerife que va ser el primer equip que em va fer jugar com a professional, el Màlaga ja que va ser el equip on he rendit amb mes nivell futbolístic, i per últim el Sabadell, que em va donar una possibilitat per gaudir els últims anys de la meva carrera


Per què vas decidir acabar la teva carrera esportiva al Cornellà i no al Sabadell, equip que t'ha fet créixer?
Per circumstàncies, ja que la vida et posa pedres al camí, estava molt a gust i m'hagués agradat retirar-me al Sabadell, però no va poder ser, vaig decidir anar al Cornellà, però al llarg d'uns mesos em vaig adonar que no hi hauria d'haver anat.

A part d'entrenar al Granollers et dediques a una altra feina, o només entrenes a l'Esport Club Granollers?
He tingut la sort d'haver tingut una carrera futbolística llarga, per tant m'he pogut guanyar bé la vida jugant-hi, i ara puc tenir l'exclusivitat de dedicar-me íntegrament a ser entrenador del Granollers.
M'agradaria fer una carrera com a entrenador, i estic molt agraït al Granollers per aquesta oportunitat que m'ha donat

Has entrenat a un altre equip?
Em vaig retirar al novembre, porto mes i mig al Granollers, i abans de segon entrenador al Juvenil del Cornellà

Què vas sentir al teu adéu com a futbolista professional?
És dificil perquè és el que he fet sempre des que tenia 5 anys. I la sensació de saber que mai més ho faràs com a professional és difícil, però arriba un moment que el cap i el cos et diu que has arribat fins aquí, no pots donar el mateix que tens al cap, i quan això arriba, millor deixar-ho perquè sinó ho passes malament

T'agradaria haver treballat d´alguna altra cosa?
La meva mare volia que treballés com a economista, però a mi sempre m´ha agradat jugar a futbol i he tingut la sort i sobretot la dedicació que hi ha darrere d´aquest treball.

Quines fites tens com a entrenador?
Has de posar molta dedicació, i has de tenir els peus a terra, anar poc a poc ja que es un món molt difícil on el qual hi ha molta competència i son pocs els llocs que hi ha d´entrenador ja que a primera divisió només hi ha vint entrenadors; a segona, vint-i-dos; a Segona B, alguns més; però guanyar-te la vida ja és més difícil.


Sempre has jugat de migcampista?

Pràcticament sempre des que m´hi he dedicat de manera professional, però vaig començar de davanter centre al Granollers.


Alex Medina i Joan Argemí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa la teva opinió