divendres, 28 de novembre del 2014

Entrevistem a Albert Juvany

“Llegir és la base per aprendre totes les coses”


Albert Juvany
 
Albert Juvany, pare d’alumnes de la nostra escola, és conegut per ser un apassionat de l’escriptura des de ben petit. La seva trajectòria com a escriptor té inici amb la publicació d’un dels seus poemes en una revista escolar. Poc a poc s’ha anant aficionant més i més al que ell denomina com a hobbie: escriure. Fa cosa de tres mesos va publicar el seu nou llibre El silenci del far, a la redacció del qual ha dedicat al voltant de tres intensos anys. Hem parlat amb ell perquè ens expliqui en primera persona aquesta experiència. 
Aquí us deixem amb l’entrevista:


1.-En quin moment de la seva vida va decidir començar a dedicar-se a l’escriptura? Com compagina el seu ofici amb l’escriptura?
Vaig començar a escriure quan era molt petit. Fèiem una revista a l’escola L’ull blau, on vaig fer un poema amb deu anys. Penso que escriure és una afició i per compaginar-ho amb la meva feina, tendeixo a fer-ho al vespre, tot i que m’agrada més llegir.

2.-S’ha basat en fets reals per escriure?
Bé, realment és una barreja entre coses reals i fictícies.

3.-Què és el que el va empènyer a escriure el seu nou llibre?
Sempre havia fet contes i coses curtes, no sabia com es feia una novel·la, per això vaig anar a estudiar a una escola d’escriptura. El llibre va sorgir del projecte que vam fer-hi.

4.-Josep Pla deia, “primer visqui i després escrigui”, què en pensa?
Per mi viure i escriure és el mateix. Tot i així primer s’ha de viure per poder transmetre el teu propòsit als lectors.

5.-Vol transmetre algun missatge en concret amb el seu llibre? Quin?
Sí, la importància del passat, ja que fa que nosaltres vivim i et condicionarà la manera de viure el futur.

6.-Què va sentir en saber que una editorial tenia interès a publicar el seu escrit?
Em va fer molta il·lusió, a més era l’editorial que volia que me’l publiqués. N’havia llegit un llibre i hi vaig portar els papers.

7.-Té pensat dedicar més temps a l’àmbit literari?
Sí, però no puc.
El silenci del far, Albert Juvany

8.-S’ha trobat algun problema que l'hagi fet aturar-se en la seva trajectòria com a escriptor?
A vegades em quedo encallat amb la història, però s’ha de dir que sempre ho tinc tot molt pensat.

9.-Ens pot esmentar els seus escriptors preferits? S’identifica amb algun d’ells?
Els meus escriptors preferits són en Jaume Cabré, en Wajdi Mouhwad  i Pol Auster, del qual he llegit gairebé tots els llibres. M’agraden molt ja que hi puc arribar a percebre maneres diferents d’escriure.

10.-Què significa per a vostè el fet d’escriure?
Pots fer tot el que t’imaginis, estar en contacte tant amb gent bona com dolenta sense sortir perjudicat a la vida real. A més, el més important és deixar córrer la imaginació, sense limitacions que t’impedeixin crear. Ho veig com un hobbie més que com un treball.

11.-Què sent en  veure que la gent es troba interessada en el seu llibre?
Fa molta il·lusió, 6 hores són com tres anys de feina, i he dedicat molt de temps a crear aquest llibre, i el fet que a la gent l'hi interessi em fa sentir orgullós del treball fet.

12.-Quin mètode fa servir a l’hora d’escriure?
M’agrada escriure de manera que pugui dir coses però sense dir-les del tot, però hi ha moments que prefereixo especificar.


13.-Ens podria dir alguna tècnica que utilitza a l’hora d’escriure?
La tècnica que utilitzo es tracta d’esmentar petits detalls que a primera vista no tenen rellevància però que tot i així desprès prendran importància a la història.

14.-Té pensat publicar alguna novel·la infantil?
De moment no, però en tinc una en ment.

15.-Quan temps ha dedicat a escriure el seu llibre El silenci del far?
Hi he dedicat 3 anys i un mes, ja que poc després el vaig presentar a l’editorial.

16.-Ha tingut algun reconeixement literari?
Sí, he guanyat alguns concursos de literatura.

17.-Es troba interessat en els llibres d’àmbit poètic?
He llegit algun llibre de poesia, però no m’agrada gaire.

18.-Quin gènere literari li agrada més?
Qualsevol excepte les novel·les negres, ja que no m’agraden gaire.

19.-Voldria donar algun consell als lectors com a escriptor?
Sí, que és molt important llegir ja que és la base per aprendre totes les coses.

Laura Parra i Estela Rodríguez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa la teva opinió